Müzik Çalar

20 Kasım 2013 Çarşamba

Psiko Analist

Psikoloji yoğunluklu kitap arayışı içindeyken bir ara bu kitaba denk geldim. Arka kapağında ki yazısını da gerçekten ama gerçekten çok beğendim. Çok fena ilgimi çekti. Dayanamayıp aldım hemen. Gerçekten büyük bir hevesle başladım kitaba. Ve çok kısa bir sürede, büyük bir hızla bitirdim kitabı. Gerçekten çok yüksek bir tempoya sahipti, asla sıkılmadım. Sürekli merak içinde bıraktı beni. Ayrıca kitabın konusuna göre, kendimi doktorun yerine koyduğumda inanılmaz dellendim. Sürekli, iyi tarafta olan baş kahramana emirler yağdırdım ama gel gelelim baş kötü karakterimiz psikopatın önde gideniydi... Öncelikle kitabın arka kapağını yazayım.
"53. doğum günün kutlu olsun doktor. Ölümünün ilk gününe hoş geldin. Geçmişinden bir yerlerden geliyorum. Hayatımı mahvettin. Nasıl ya da neden olduğunu hatırlamayabilirsin, ancak mahvettin. Şimdi ben de senin hayatını mahvedeceğim. Başta sadece seni öldürmem gerektiğini düşündüm. Sonra bunun fazla kolay olacağını fark ettim. Kendini öldürmenin daha iyi olacağına karar verdim.
Kendini öldür doktor!
Seninle bir oyun oynayacağız. Yarın sabah altıdan itibaren, kim olduğumu bulabilmen için on beş günün var. Vereceğim ip uçlarıyla başarılı olursan, seni affedeceğim. Yapamazsan, o zaman... Bu mektubun ikinci sayfasında isimleri yazan 52 akrabanın hayatlarını tek tek mahvedeceğim."
Yani şimdi ne diyeyim bilemedim ki... Hani şerefsizlik olur da, bu kadar mı olur be arkadaş. Ne kadar iğrenç bir durum bu. Düşünsenize, gençliğinizde sırf elinizde olmadan(farkında bile değilsiniz) yaptığınız bir hata yüzünden, birileri sizden intikam almaya geliyor ve  "ya kendiniz öldür, ya beni bul ya da 52 akrabanı gebertirim" diyor. Adam gibi bir ip ucu falanda yok elinizde en başta. Bir mektubu yollamış adam, başka hiç bir şey yok ve size onu bulmanızı söylüyor. Bu arada baş kahramanımız Doktor Rick'in, akrabaları ile hiç bir bağı yoktur. Çoğunun ismini bile bilmez, bildiklerinin de neyi olduğunu karıştırır. Ama gel gelelim iş onların hayatlarına geldiğinde hepsi kıymete biner ve büyük bir sorumluluk hisseder. Oyunu kabul eder. Ama bu şerefsiz Bay R(mektubu yollayanın lakabı) o kadar geniş güçlere sahip ki, Rick'e nefes bile aldırmaz. Onu da geçtim, Rick'in çok güvendiği az sayıda insanları bile satın alıp, Rick'e karşı kullanır. Rick kafayı yemenin çizgisine gelir, sürekli paranoyaklaşır. Çünkü bu psikopatımız, Rick'i yaklaşık 1 senedir mercek altına almıştır ve her gün neler yaptığını, neler yapacağını ve yapmayacağını adı gibi bilir... İlk başlarda Rick çok çaresiz de olsa, zamanla işler değişir ve satranç oyunumuz başlar:)

"...Volta atmayı bırakıp masasına döndü. 'Çılgınlık' diye düşündü. Fakat belli düzeyde zeka gerektiren bir çılgınlık. Çünkü benimde buna dahil olmama neden olacak..."

"Mahvetmek. Ne kadar büyüleyici bir kelime. Ekonomik yıkım anlamına gelebilir. Aynı zamanda öldürmek anlamına gelebilir. İşte bu noktada düşünmen gerekiyor."

"...benim aslında ne kadar  dengesiz biri olduğum konusunda emin olamıyorsun muhakkak. Tutarsızca karşılık verebilir, sayısız kötülük yapabilirim. Ancak tek bir şeyden emin olabilirsin: Öfkemin sınırı yoktur."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder