Müzik Çalar

3 Kasım 2013 Pazar

"Düzenli bir kafa için ölüm de büyük bir serüvenden başka bir şey değildir."

"Wingardium Leviosaaaa" çok fena dilime dolandı bu uçurma büyüsünün sözleri. Bütün gün "Wingardium Leviosa" diyerek gezdim evde, kitabı bitirdikten sonra. Rowling ablamız gerçekten harika bir eser çıkartmış. Hele bir de bu hikaye trende giderken aklına gelmiş birden. Sonra ilk gittiği kafede hemen yazayım demiş, yazış o yazış... Ben gerçekten çok beğendim kitabı.  Güldürdü, üzdü ve oldukça da gerdi "ne olacak lan acaba", "oha, yuhhh" nidaları ile. Yarın ikinci serisini almaya gidiyorum bu arada...


Konusunu herkes biliyordur muhtemelen ama yinede yazmak durumundayım.
Küçük yaşta, anası babası "Voldemort" adında ki ama herkesin "Kim-Olduğunu-Bilirsin-Sen" diye isimlendirilen şerefsiz bir büyücü tarafından öldürülen Harry'mizin, sığıntı olarak yaşadığı hayatından macera dolu büyülü hayatına geçişi anlatılıyor. Küçük yaşta yetim ve öksüz kalan Harry'e annesinin ablası bakmak zorunda kaldır. Ama gel gelelim teyzesi anasından babasından nefret ettiği gibi Harry'den de nefret eder ama mecburen bakmak zorunda kalır. Yıllarca kendi öz oğullarına hep çok iyi davranıp, Harry'i bir eşyadan bile değersiz görürler. Ezerler, hor görürler, vururlar... Harry karın tokluğuna onlarla yaşamak zorunda kalır, sırf yaşayabilmek için. Tabi rüzgar her zaman aynı yönden esmiyor. Bir gün Harry'e mektup gelir ama Harry'nin kıl eniştesi hep saklar mektubu yok eder, vermez Harry'e. Mektupların biri gider biri gelir en sonunda ev değiştirirler ama alın yazısından kaçış yok tabi. Sonunda büyücülük okulundan bizzat biri gelir ve Harry ile diğerlerini büyük bir şoka sokacak haberi verir. Harry kardeşimizin büyücülük okulu çağı gelmiştir ve tabiki seve seve gitmeyi kurtulmayı kabul eder. Böylece serüvenlerimiz başlamış olur...
274 sayfalık bir kitap için bu kadar yeterli diye düşünüyorum, kitabı henüz okumayanlar için spoiler tehlikesi yaratmak istemem.
Tabi ki sevdiğim alıntıları yazmak istiyorum:)
"Hem güzel hem korkunç bir şeydir gerçek, özen ister."
"Merak etme, Weasleyler Bludgerlarla rahatça başa çıkabilirler-kendileri de bir insan Bludger zaten."
"Düzenli bir kafa için ölümde büyük bir serüvenden başka bir şey değildir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder